جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین فوم برای گرمایش از کف کدام است. فوم رولی متالایز فوم xpe فوم یونولیت تخت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف ایزپومات روکش مشکی و بدون روکش
استفاده از عایق یا فوم در زیر سیستم لوله‌کشی گرمایش از کف الزامیست. به همین دلیل است که انتخاب یکی از انواع این عایق‌های حرارتی یک چالش پیش روی سازندگان و طراحان این سیستم است. در این مطلب در تلاش هستیم تا انواع فوم گرمایش از کف را بررسی و بهترین نوع آن‌را به شما مشتریان گرامی پیشنهاد دهیم. این فوم‌های گرمایش از کف شامل فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف روکش‌دار و بدون روکش. فوم یونولیت تخته‌ای، فوم XPE و فوم پلی اتیلن رولی متالایز دار یا ساده می‌باشد. کیفیت مواد اولیه، استحکام و دانسیته، سهولت در اجرا و همچنین قیمت از پارامترهایی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چرا باید از فوم عایق برای سیستم گرمایش از کف استفاده کرد؟

سیستم گرمایش از کف یک سیستم نسبتا نوین گرمایشی در ساختمان است که اخیرا در بازار ساخت و ساز ایران فراگیر شده است. در این سیستم مسیرهای مارپیچ لوله‌کشی آبگرم در کف ساختمان اجرا می‌شود و سپس یک لایه بتن روی آن قرار می‌گیرد. سپس اجرا کفپوش ساختمان شامل سنگ، سرامیک، چوب یا پارکت و … روی این مسیر لوله کشی اجرا می‌شود. با گرم شدن لوله‌های آبگرم، سطح بتن نیز بصورت یکنواخت گرم شده و سپاس فضای اتاق به دمای مورد نظر مصرف‌کننده می‌رسد. (برای آشنایی بیشتر با این سیستم به اینجـــــا مراجعه نمایید.) لازم است تا برای جلوگیری از هدر رفتن حرارت لوله‌های آبگرم از زیر مسیر لوله‌کشی، از عایق یا فوم حرارتی استفاده شود. به‌این منظور انواع عایق وجود دارد که در زیر به انواع آن اشاره می‌نماییم:

ویژگی‌‌های فوم گرمایش از کف

پیش ازآن که بخواهیم با انواع فوم گرمایش از کف آشنا شویم باید بدانیم که بهترین فوم برای گرمایش از کف دارای چه ویژگی‌هایی است. همانطور که اشاره شد فوم گرمایش از کف باید عایق حرارتی مناسبی برای جلوگیری از هدر رفتن حرارت لوله‌های آبگرم از زیر مسیر لوله‌کشی باشد. همچنین این عایق باید دانسیته لازم را در برابر فشار وزن کفپوش ساختمان را نیز داشته باشد. زیرا که در صورت افت حجم و کاهش ارتفاع اولیه فوم، ممکن است در دراز مدت کفپوش ساختمان دچار نشست و یا ترک خوردگی شود. دیگر ویژگی بهترین فوم برای گرمایش از کف انعطاف‌پذیری و شکل پذیری آن است. تا به مجریان امکان اجرای سریع و راحت بدهد. و در آخر نیز قیمت یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب عایق مناسب برای گرمایش از کف است.

کامل‌ترین مجموعه توزیع تجهیزات و ملزومات سیستم گرمایش از کف ساختمان در تهران

فوم گرمایش از کف XPE

فوم‌های XPE یکی از انواع عایق‌های حرارتی در سیستم گرمایش از کف ساختمان استفاده می‌شود. این فوم یک ساختار سه بعدی از جنس پلی‌اتیلن است. بدلیل مقاومت حرارتی بالا و کراسلینک بودن این نوع عایق می‌تواند انتخاب خوبی در گرمایش از کف باشد. از فوم XPE با ضخامت ۲ سانتیمتر برای این سیستم استفاده می‌شود. اما همچنان نمی‌توان فوم XPE  را بهترین فوم برای گرمایش از کف دانست. زیرا که دانسیته چگالی این فوم در مقایسه با دیگر انواع عایق گرمایش از کف کمتر است. و ممکن است که در آینده بدلیل فشار وزن ساختمان دچار نشست شود. البته که فوم XPE به نسبت دیگر فوم‌های پلی اتیلن استحکام بسیار بیشتری دارد.

فوم XPE نیوپایپ از جنس پلی اتیلن و کراسلینک مشکی برای گرمایش از کف ساختمان

فوم متالایز رولی گرمایش از کف

نوع دیگری از عایق گرمایش از کف فوم متالایز رولی است که این عایق حرارتی نیز از جنس پلی اتیلن است. با این تفاوت که ماننده فوم XPE بصورت کراسلینک شده تولید نشده و در برابر رطوبت مقاومت کمتری دارد. البته که فوم متالایز رولی به نسبت فوم XPE بدلیل وجود یک لایه متالایز کیفیت بالاتری از نظر انتقال یکنواخت حرارت دارد. اما همچنان نمی‌توان این فوم را بهترین فوم برای گرمایش از کف دانست. زیرا همانند نوع قبلی، این فوم نیز دارای دانسیته کمتری از حالت ایده‌آل برای سیستم گرمایش از کف است. کم بودن میزان دانسیته ممکن است که باعث آسیب رسیدن به کفپوش ساختمان شود.

فوم رولی گرمایش از کف متالایز دار

عایق یونولیت تخت گرمایش از کف

استفاده از عایق‌ از جنس یونولیت نسبت انواع فوم از جنس پلی اتیلن دارای مزایای متعددی است. اولین نکته داشتن دانسیته بالاست که از بروز ترک در کفپوش و یا نشست کف ساختمان جلوگیری می‌کند. همچنین این عایق بسیار ماننده دیگر عایق‌ها بسیار سبک و امکان تغییر شکل و یا سایز در زمان اجرا را داراست. بطور کلی انواع عایق یونولیت را می‌توان بهترین فوم برای گرمایش از کف دانست. زیرا که تمامی موارد مطروجه در بخش اول را داراست. البته که قیمت در این نوع عایق گرمایش از کف کمی بیشتر است و قیمت برای برخی سازندگان اولیت بالاتری دارد.

عایق یونولیت گرمایش از کف بهترین فوم برای گرمایش از کف ساختمان

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف؛ بهترین فوم برای گرمایش از کف

در مقایسه با فوم پلی اتیلن متالایزدار یا فوم XPE استفاده از یونولیت مزایای متعددی دارد که در پاراگراف قبلی بیان شد. اما نوعی دیگر از عایق گرمایش از کف نیز در بازار وجود دارد که به فوم شانه تخم مرغی معروفند. این نوع فوم نیز از جنس یونولیت است و با دانسیته ۲۵ – ۳۰ – ۳۵ – ۴۰ تولید می‌شود. دانسیته بالای فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف بدلیل این که از جنس یونولیت تولید می‌شود دارای استحکام بسیار بیشتری است. همچنین وجود برجستگی روی این فوم کمک می‌کند تا سرعت و دقت لوله‌کشی در گرمایش از کف نیز بسیار افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که فروشگاه تاسیسات شادآباد این نوع عایق را به عنوان بهترین فوم برای گرمایش از کف معرفی می‌کند.

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف ایزومات روکش دار مشکی و سفید

قیمت فوم گرمایش از کف

همانطور که بیان شد قیمت نیز یکی از پارامتر‌های اساسی در انتخاب عایق گرمایش از کف است. در صورتی که بخواهیم عایق‌های فوم را از نظر قیمت بررسی نماییم؛ باید قیمت یک متر مربع را مقایسه نماییم. در حال حاضر قیمت فوم XPE به ازای هر متر مربع و با ضخامت ۲ سانتیمتر درحدود ۱۲۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. فوم رولی پلی اتیلن با روکش آلومینیوم نیز به ازای هر متر در حدود ۵۰،۰۰۰ تومان است. طبیعتا عایق‌های یونولیتی که بهترین فوم برای گرمایش از کف هستند قیمت بالاتری دارند. یونولیت تخت به قیمت حدودی ۷۰،۰۰۰ تومان است. فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف نیز بعنوان بهترین نوع فوم گرمایش از کف ۹۷،۰۰۰ تومان است.

بهترین فوم برای گرمایش از کف

با بررسی موارد فوق و همچنین قیمت‌ها مشخص می‌شود که فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف بهترین انتخاب است. باید در نظر داشت که این قیمت‌ها بصورت حدودی و در زمان انتشار این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است. از نظر قیمت فوم رولی پایین ترین و فوم XPE بالاترین قیمت را دارد. اما از نظر کارایی طبیعتا فوم‌های شانه تخم مرغی مناسب‌ترین قیمت را دارند. زیرا که در صورت استفاده از شانه تخمه مرغی، هزینه‌ای بابت انواع بست یا فیکسر پرداخت نمی‌شود. ضمن آنکه مدت زمان اجرا با این نوع عایق بسیار سریع‌تر از فوم‌های مشابه است.

دسته بندی محصولات

محصولات برتر